Trendy

Proč se motorová pila při naklonění na stranu zastaví?

podstatou problému je toto:
Pilař přišel a nechal motorovou pilu „pracovat“, protože neměl čas dokončit práci.
Pracoval jsem doslova půl hodiny a přestalo to. Řetěz se neotáčí.
Startuje pokaždé jindy. Pokud se spustí, stále se neotáčí. Pak to zemře.
Měnil jsem napnutí řetězu – nepomohlo.
Stejné je to za studena.
Jaký je problém?
Benzínový olej je normální.
Dvoutaktní motor. Nakopávací startér.
Pila je přirozeně čínská a dobře se používá.

23-5-2012 10:30 Igoreh@
Zkontrolujte tedy brzdu řetězu. Musel se zastavit.
23-5-2012 10:34 IS90
Zkontrolujte tedy brzdu řetězu. Musel se zastavit.

co to je? a jak to opravit?
23-5-2012 10:38 IS90
začíná, také tancem a brnkáním.
23-5-2012 10:44 Прохожий
Původně napsal IS90:
Zkontrolujte tedy brzdu řetězu. Musel se zastavit.

Kryt rukojeti je vpředu nad řetězem. Táhněte směrem k sobě, dokud nezacvakne. Je nutné pro nouzové zastavení řetězu, když se pila odrazí nahoru (přidržovací ruka uvolní brzdu zatlačením této rukojeti dopředu).

23-5-2012 10:46 Igoreh@
Původně napsal IS90:

co to je? a jak to opravit?

No, rukojeť je taková nepřiměřená. Plast, určený pro nouzové zastavení řetězu. Zkuste to přitáhnout k sobě. Možná to je ten důvod. Je pila čistá? Nebo je tam snad všechno zanesené pilinami a olejem?

Původně napsal IS90:

začíná, také tancem a brnkáním.

Tady nevím. a to může být způsobeno brzdou a příliš zředěným olejem v benzínu.
23-5-2012 10:47 Прохожий

Chcete-li ji spustit “za studena” – musíte zatáhnout za páčku sytiče, pak nastartovat – pila se spustí a okamžitě se zastaví. Nelekejte se toho, přesuňte tlumič do pracovní polohy a spusťte pilu – měla by se okamžitě rozběhnout a dosáhnout středních otáček. Nechte to takto běžet asi 30 sekund, pak sešlápněte plyn – pila zpomalí a přejde na volnoběh. Můžete vidět.

23-5-2012 10:48 Igoreh@

Původně napsal Passerby:

Kryt rukojeti je vpředu nad řetězem. Táhněte směrem k sobě, dokud nezacvakne. Je nutné pro nouzové zastavení řetězu, když se pila odrazí nahoru (přidržovací ruka uvolní brzdu zatlačením této rukojeti dopředu).

Ó děkuji! Jinak fakt nevím, jak to vysvětlit.
23-5-2012 10:52 IS90

Kryt rukojeti je vpředu nad řetězem. Táhněte směrem k sobě, dokud nezacvakne. Je nutné pro nouzové zastavení řetězu, když se pila odrazí nahoru (přidržovací ruka uvolní brzdu zatlačením této rukojeti dopředu).

No, rukojeť je taková nepřiměřená. Plast, určený pro nouzové zastavení řetězu. Zkuste to přitáhnout k sobě. Možná to je ten důvod.

to jo.
Rozuměl. Zkusme to.

Chcete-li ji spustit “za studena” – musíte zatáhnout za páčku sytiče, pak nastartovat – pila se spustí a okamžitě se zastaví. Nelekejte se toho, přesuňte tlumič do pracovní polohy a spusťte pilu – měla by se okamžitě rozběhnout a dosáhnout středních otáček. Nechte to takto běžet asi 30 sekund, pak sešlápněte plyn – pila zpomalí a přejde na volnoběh. Může

Přečtěte si více
Slon: vše nejzajímavější o jeho zvycích a životním stylu

Za studena zapínám sytič. Pak to vypnu.
23-5-2012 11:09 IS90

Děkuji všem
Ve skutečnosti to bylo všechno o brzdách. Ani jsem netušil, že existuje, myslel jsem, že je to jen štít na ochranu mých rukou. a to je vše
Ještě jednou díky) pomohl jsi mi.
Další otázka:
že v něm, čistě teoreticky, mohl vletět do dalšího. krát, myslím, co létá nejčastěji? no, pro budoucnost

23-5-2012 12:01 Прохожий

Původně napsal IS90:
Děkuji všem
Ve skutečnosti to bylo všechno o brzdách. Ani jsem netušil, že existuje, myslel jsem, že je to jen štít na ochranu mých rukou. a to je vše
Ještě jednou díky) pomohl jsi mi.
Další otázka:
že v něm, čistě teoreticky, mohl vletět do dalšího. krát, myslím, co létá nejčastěji? no, pro budoucnost

23-5-2012 12:07 Igoreh@

Původně napsal IS90:

Další otázka:
že v něm, čistě teoreticky, mohl vletět do dalšího. krát, myslím, co létá nejčastěji? no, pro budoucnost

Řetěz-pneumatika. vzduchový filtr
23-5-2012 12:27 Прохожий

Z generálky:
1. Nalijte směs benzínu a oleje přes sítko (aby se dovnitř nedostaly nečistoty – mohou ucpat palivové vedení ke karburátoru, nezapomeňte dolít olej do přední nádrže – k mazání řetězu je vhodný jakýkoliv motorový olej). Benzín je lepší ředit značkovým benzínem podle označení na láhvi (mám 1 dílek na 5 litrů benzínu – 1×50).
2. Zkontrolujte napnutí řetězu – řetěz se při zahřívání natahuje.
3. Zkontrolujte vzduchový filtr – může být zanesený prachem
4. Když pilujete hřebík, je lepší řetěz vyměnit, tupý řetěz se špatně řeže a přehřívá se.
5. Pokud je řez vytažen do strany, může být pneumatika zdeformovaná kvůli přehřátí – vyměňte ji.
6. Pokud jste pili s uvolněnou brzdou, páska brzdového tlaku se spálí (snadná výměna) a kryt se roztaví.

24-5-2012 15:20 Безмен

7. Sledujte stav řetězu, protože pokud řetěz praskne, může prorazit tělo pily a prorazit nádrž na benzín nebo olej.

24-5-2012 20:59 hitman_II
Původně napsal Igoreh@:

citát:
Původně napsal IS90:

Další otázka:
že v něm, čistě teoreticky, mohl vletět do dalšího. krát, myslím, co létá nejčastěji? no, pro budoucnost

Řetěz-pneumatika. vzduchový filtr

Můžete vidět svíčku

24-5-2012 21:08 Igoreh@
Původně napsal hitman_II:

Můžete vidět svíčku

Ano, samozřejmě můžete, podle toho, jak dlouho ten starý fungoval. Napsal jsem, co je potřeba vyměnit jako první. Filtr, pokud byl látkový, jsem nějak (podle intenzity) měnil 2x za sezónu. Pak jsem si koupila síťovanou, dá se snadno prát, ale časem se také rozpadne, síťka se trhá.

25-5-2012 09:38 Прохожий

Původně napsal Igoreh@:

Ano, samozřejmě můžete, podle toho, jak dlouho ten starý fungoval. Napsal jsem, co je potřeba vyměnit jako první. Filtr, pokud byl látkový, jsem nějak (podle intenzity) měnil 2x za sezónu. Pak jsem si koupila síťovanou, dá se snadno prát, ale časem se také rozpadne, síťka se trhá.

Přečtěte si více
Pračka neodstřeďuje prádlo: 7 důvodů proč

A na mé Husqvarně 137 se filtr promyje benzínem a je to (podle návodu). Za 4 roky používání jsem ho prala jen párkrát. Za tuto dobu nařezala asi 80 kubíků palivového dříví.

25-5-2012 11:21 Igoreh@
Původně napsal Passerby:

A na mé Husqvarně 137 se filtr promyje benzínem a je to (podle návodu).

Taky jezdím 137. Když jsem ho kupoval, byl tam načechraný filtr. Sami se nemyjí. Jako papírové, jednorázové. Pak jsem nainstaloval síťový. Jeden z nich dostal díru kvůli neopatrnému mytí (tvrdý kartáč), minulou sezónu jsem musel koupit další.

25-5-2012 11:22 AIeks
protože pokud se řetěz přetrhne, může prorazit tělo pily a udělat díru do benzinové nebo olejové nádrže

K čertu s tankem se můžete zranit nebo zabít. Rada: používejte alespoň sluchátka a brýle, zdraví je nejdražší, mnozí ochranu sluchu ignorují a za ta léta se to všechno zapamatuje. A lištu je potřeba při každém naostření řetězu převrátit.

25-5-2012 13:15 IS90
Obecně pila netáhne. Buď je tupý řetěz, nebo něco jiného.
25-5-2012 13:20 Igoreh@
Původně napsal IS90:

Obecně pila netáhne. Buď je tupý řetěz, nebo něco jiného.

Vytáhněte řetěz nahoru dvěma prsty. Z pneumatiky by měly stoupat 3 články. Důvodů, proč to není možné vytáhnout, může být mnoho. Je spotřeba řetězového oleje normální? Pokud je slabá, může se zaseknout ložisko na konci pneumatiky. Nebo přimíchali olej do benzínu 1:50, rozvedli se. Špatný olej-benzín. Svíčka! Vozduhan.

25-5-2012 13:24 Igoreh@

Jak se „nemoc“ projevuje? Možná je řetěz tupý? Zkusit otočit řetěz ručně s vypnutou pilou? Měl by se volně otáčet. Pokud tomu tak je, hledáme příčinu v motoru.

25-5-2012 14:50 hitman_II
Původně napsal Igoreh@:

Nebo přimíchali olej do benzínu 1:50

Pokud jste to nepletli jako přátelství, pak je to v pořádku
Já ten svůj ředím asi 1:40

IS90 jasně vysvětlí, pila se spustí, zrychlíte pilu – řetěz se otáčí, nejsou slyšet žádné cizí zvuky
Přiblížíte pilu ke kusu dřeva a stisknete, pila řeže nebo se okamžitě zastaví?

25-5-2012 15:06 Igoreh@

Původně napsal hitman_II:

Pokud jste to nepletli jako přátelství, pak je to v pořádku
Já ten svůj ředím asi 1:40

Víte, kdysi jsem si myslel totéž: kaši nezkazíte máslem. Ale každý mrak má stříbro. Když jsem pilu kupoval, prodavač mi ji otestoval na verandě obchodu. (Právě jsem to nastartoval a nastartoval) Bylo načase se pustit do práce a zde bylo objeveno přepadení! Když pila neběžela, z nádržky na mazání řetězu tekl olej (kdo ví, nemoc Husqvarna), ale když jela, řetěz nebyl mazán vůbec. Rozhodl jsem se jít do servisního střediska. Sotva jsem ho našel v Tolyatti. Tam si vše prohlédl čilý mužíček, vyměnil olejové čerpadlo, které poškodil ten hloupý prodavač (dobrý chlap, evidoval to jako tovární závadu. Prodavač to nastartoval bez dolití oleje). Otýpka! Ve výsledku jsem dostal pár řetězů (protože pila byla první) a pneumatiku. No a zároveň strejda zkontroloval veškerý spotřební materiál, filtry a svíčku. A vynadal mi, že jsem do benzínu nalil moc oleje. Svíčka byla úplně černá. Od té doby se to snažím držet s mírou a nelituji toho. No, to je osobní věc!

Přečtěte si více
Kolik stojí nalít kostku betonu: jak se provádí výpočet

25-5-2012 15:46 hitman_II

Původně napsal Igoreh@:

Víte, kdysi jsem si myslel totéž: kaši nezkazíte máslem. Ale každý mrak má stříbro. Když jsem pilu kupoval, prodavač mi ji otestoval na verandě obchodu. (Právě jsem to nastartoval a nastartoval) Bylo načase se pustit do práce a zde bylo objeveno přepadení! Když pila neběžela, z nádržky na mazání řetězu tekl olej (kdo ví, nemoc Husqvarna), ale když jela, řetěz nebyl mazán vůbec. Rozhodl jsem se jít do servisního střediska. Sotva jsem ho našel v Tolyatti. Tam si vše prohlédl čilý mužíček, vyměnil olejové čerpadlo, které poškodil ten hloupý prodavač (dobrý chlap, evidoval to jako tovární závadu. Prodavač to nastartoval bez dolití oleje). Otýpka! Ve výsledku jsem dostal pár řetězů (protože pila byla první) a pneumatiku. No a zároveň strejda zkontroloval veškerý spotřební materiál, filtry a svíčku. A vynadal mi, že jsem do benzínu nalil moc oleje. Svíčka byla úplně černá. Od té doby se to snažím držet s mírou a nelituji toho. No, to je osobní věc!

Mám osobní příklad: první pila HUS 353 se směsí 1:50 se musela vyměnit po roce provozu, poloviční cena pily
Raději vyměním tucet svíček, protože to je stejně spotřební materiál, než spálit další pilu

mimochodem, druhý CPG jsem na 353 spálil sám, když jsem si uvědomil, že jsem SSZB
pila se musela změnit na 372

25-5-2012 20:39 IS90

IS90 jasně vysvětlí, pila se spustí, zrychlíte pilu – řetěz se otáčí, nejsou slyšet žádné cizí zvuky
Přiblížíte pilu ke kusu dřeva a stisknete, pila řeže nebo se okamžitě zastaví?

Spustí se. řetěz se točí. nezpomaluje.
začnete řezat – také nezpomaluje, ale piluje pomalu. Asi po 10 minutách práce začne dřevo hořet a podle toho se zahřeje řetěz a vedení řetězu.
Zdá se, že řetěz je tupý, protože se dobře maže.

Když pila nejezdila, z nádržky na mazání řetězu vytékal olej (kdo ví, nemoc Husqvarna), ale když jela, řetěz nebyl mazán vůbec.

Něco takového existuje, také to kousek po kousku prosakuje.
Pokud jste to nepletli jako přátelství, pak je to v pořádku
Já ten svůj ředím asi 1:40

Na štítku je 1:25.

Obecně není nic horšího, než pracovat s nástrojem někoho jiného.
Bylo by lepší, kdyby měl přátelství

Řetězové pily – je nepostradatelným nástrojem pro mnoho profesionálů, jako jsou dřevorubci, tesaři a zahradníci. Někdy však mohou být svým chováním matoucí. Jedním z problémů, se kterými se mohou majitelé motorových pil setkat, je, že se pila při naklonění na stranu zastaví.

Důvod, proč se motorová pila při naklonění na stranu zastaví, je způsoben principem činnosti tohoto zařízení. Řetězová pila má karburátor, který je zodpovědný za míchání paliva a vzduchu, který je pak přiváděn do motoru ke spalování. Když je řetězová pila nakloněna, výrazně se zvyšuje pravděpodobnost, že palivo nebo vzduch vstoupí do karburátoru nesprávně.

Přečtěte si více
Tepelná vodivost izolace: srovnání a tabulka součinitelů - TECHNONICOL Knowledge Base

Navíc olej, který je smíchán s palivem pro mazání motoru, může při naklonění proudit dovnitř karburátoru. To může způsobit ucpání filtrů a průchodů karburátoru, což nakonec povede k zastavení řetězové pily.

Abyste se tomuto problému vyhnuli, měli byste se řídit návodem k obsluze řetězové pily a v případě potřeby kontaktovat odborníky. Vyplatí se také pravidelně udržovat a čistit karburátor, aby nedošlo k ucpání filtrů a kanálů.

Důvody, proč se motorová pila při naklonění zastaví

1. Problémy s palivovým systémem

Jedním z hlavních důvodů, proč se motorová pila při naklonění zastaví, může být problém s palivovým systémem. Pokud je řetězová pila nakloněna nebo je používána na nerovném povrchu, palivo nemusí být do motoru přiváděno správně. To může způsobit přerušení provozu a vést k zablokování.

2. Nesprávná směs paliva a oleje

Dalším možným důvodem zastavení řetězové pily při naklonění může být nesprávný poměr paliva a oleje. Pokud směs paliva a oleje není dostatečně bohatá na olej, může to způsobit přehřátí motoru a jeho zastavení při naklonění.

K vyřešení problému se zasekáváním řetězové pily při naklonění se doporučuje pravidelně kontrolovat a servisovat nářadí, kontrolovat a čistit filtry a výměnný vzduchový systém a sledovat kvalitu směsi paliva a oleje. V případě přetrvávajících problémů se vyplatí kontaktovat specialistu na diagnostiku a opravu motorové pily.

Vliv smíchání benzínu a oleje

Jedním z důvodů, proč se motorová pila může při naklonění na stranu zastavit, může být nesprávné smíchání benzínu a oleje.

Tužidla pro epoxidové pryskyřice: typy a vlastnosti dle výběru

Ve většině případů vyžaduje řetězová pila k provozu směs benzínu a oleje, protože motor pily má mazací systém, který vyžaduje neustálé doplňování oleje. Nesprávné smíchání benzínu a oleje může mít za následek nevyvážený poměr mezi palivem a mazivem, což může způsobit zablokování řetězové pily při naklonění nebo při práci na svahu.

V první řadě je důležité správně určit poměr mezi benzínem a olejem potřebným pro konkrétní model motorové pily. Obvykle je tento poměr specifikován v návodu k obsluze pily. Nejběžnější poměry jsou 1:25 a 1:50, kde první číslo představuje množství oleje a druhé množství benzínu. Nesprávný poměr může způsobit přehřátí motoru nebo nedostatek mazání, což může v konečném důsledku způsobit jeho selhání nebo zastavení při naklonění.

Kromě toho je důležité používat vysoce kvalitní olej a benzín doporučené výrobcem motorové pily. Problémy s pilou může způsobit i použití nesprávného oleje nebo benzínu. Levný nebo nekvalitní olej může rychle oxidovat a vytvářet usazeniny, které ucpávají vstřikovače a kanály motoru, což může vést k zastavení pily.

Proto je správné smíchání benzínu a oleje důležitou podmínkou pro normální provoz motorové pily. Nesprávný poměr nebo použití nekvalitního paliva může způsobit, že se pila při naklonění nebo za chodu zastaví. Pamatujte, že dodržování doporučení výrobce a správná údržba řetězové pily pomůže vyhnout se problémům s motorem.

Přečtěte si více
Pěstování sukulentů ve stínu: Sukulenty odolné vůči stínu pro zahradu – okrasné

Problémy s palivovým systémem

Možným důvodem, proč se řetězová pila při naklonění na stranu zastaví, může být porucha palivového systému. Tento systém je zodpovědný za dodávku paliva do motoru řetězové pily.

1. Špatný přívod paliva

Pokud se řetězová pila při naklonění zastaví, může to být způsobeno nedostatečným přívodem paliva z nádrže do karburátoru. Při naklonění na stranu se palivo nemusí dostat do karburátoru, což způsobí zastavení motoru. Příčinou může být ucpaná nebo poškozená palivová hadice, vadné palivové čerpadlo nebo problém s palivovým filtrem.

2. Nesprávné seřízení karburátoru

Dalším možným důvodem zablokování řetězové pily při naklonění může být nesprávné seřízení karburátoru. Pokud není směs paliva a vzduchu správná, motor se může zastavit, když je řetězová pila nakloněna v určitých polohách. V tomto případě je nutné seřídit karburátor a nastavit správné hodnoty pro optimální chod motoru.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button